• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Alhamdulillah

    Sunday, June 5, 2011
    Alhamdulillah, satu peristiwa yang mengingatkan aku kembali..
    yang menyedarkan aku kembali...
    walaupun pertama kali terkena fitnah..tapi fitnah ni cukup menyedarkan aku...
    agar kembali ke landasan yang benar..
    walaupun aku terkesima & terkedu sementara kenapa aku & bukan org lain yg mnjadi sasaran fitnah..mungkin inilah hikmah nya..supaya aku sedar kembali...

    Minta2 di masa hadapan jngnlh aku ditimpa fitnah sebegini & fitnah yang lebih besar lagi..kerana aku bukanlh seorang insan yang kuat & tabah utk mnghadapi ini...

    Mungkin ini lah salah satu cubaan yang membuahkan kesedaran utk aku..

    Cubaan?

    Macam sama dengan post di bawah je..

    -Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada besertanya: "Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah, sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).- al baqarah-214



    Sebenarnya tertarik utk post ayat ni setelah ayat2 ni dikatakan oleh ustaz hasnol, imam masjid meru dalam forumnya baru2 ini di masjid k. selangor..Cukup hebat orgnya ustaz ni..dngn kata2 dia mampu membuatkan hati yg mndengar ni diketuk dan berfikir panjang....

    0 comments:

    Post a Comment